2011-08-31

Minus 20 dagar

Jaha, då var vi här. Tjugodagarsnedräkningen är officiellt påbörjat. Damn. För exakt etthundratrettiofem dagar sedan skrev jag mitt första inlägg om den stund som infaller om exakt precis tjugo dagar. Tjugo. Det är allt. Sen är det dags att borda. 
.
I kväll blir det kvalitetstid med två av mina absoluta favoritblondiner, Jeanette och Mikaela. Det börjar bli så himla riktigt nu. Snart försvinner vi härifrån, lämnar den här staden som alltid varit vår fasta mark bakom oss. Skingras för vinden. Mikaela styr stegen mot Skottland, Nette stannar en något längre stund i hemlandet och kommer sedan landa in i Schweiz. Jag byter kontinent. Vemod. Men nu är jag här, kvar. Och det är dem med. Det blir nog en fin kväll, det här. 

2 kommentarer:

  1. Mycket mycket fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Det blev det! Den ska jag minnas, när jag sitter där i mitt studentrum och känner mig som den enda människan i världen. Vi kommer alltid att vara vi, och jag älskar oss. Charmiga och ödmjuka som få är vi, vem kan motstå liksom?!

    SvaraRadera