2011-09-18

Minus 3 dagar

.
Nuvarande packningsläget.  Strax över 11 kg har man kommit upp i hittils! Wosh. Imponerande insats, måste erkännas. Alla som någonsin rest ens över sundet med mig vet mycket väl hur miserabelt obegåvad jag är när det kommer till att packa bra och praktiskt. Går det ens att lyckas? Eller är det helt enkelt mission impossible? 
.
Svaret på denna frågan är då - nej! Det är inte omöjligt. Källa - se bild af värdelös kvalitet ovan. 
Idag vankades det för övrigt även farväl-brunch med släkt och vänner. Mycket trevligt, må sägas. Dock en smula tungt att trilla in i hemmet efter en utekväll cirkus halv 9 på morgonen och sedan två timmar senare försöka framstå som någorlunda vettig och normalbegåvad under detta lilla spektakel. Men bra blev det, och inga dräpande kommentarer om mitt något slitna yttre hördes, vilket upplevs som mycket positivt från min sida. 
.
Sitter faktiskt i detta nu och tuggar i mig mjölkchoklad som givmilt gavs till mig av just ovan nämnda gäster. Börjar i uppriktighetens namn undra om det inte är det jag kommer att sakna allra mest. Vad är livet utan marabou? Inte alls lika sweet, helt enkelt. 

3 kommentarer:

  1. Ofta du lyckats packa en väska på strax över elva kg att ha för åtta månader! Sjukt imponerande måste jag säga!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Åh, släkt-brunch. Brunch. Släkt. Attans vad mysigt!

    SvaraRadera