2011-12-11

Fly like a bird

En sista tur blev det till vart kara Last Resort, och nar dagen var forbi kunde jag antligen bocka av punkten Hoppy Bungyjump (<- lank) pa min langa bucket-list. Provade dessutom deras (lank ->) Canyon Swing - varldens hogsta. Ungefar pa foljande satt skedde detta: de spanner pa dig en sele, faster denna i ett gigantiskt gummiband, du kliver fram till avsatsen som i detta fallet var pa en hangbro, ser ner i djupet dar det ca 160 m ner driver fram en skummande fors fylld med med iskallt vatten, och sen hoppar du, faller, faller, faller 100 meter ratt ner i tomma intet och later adrenalinet floda genom varenda oliten del av din kropp. Jag skrek, som om jag blivit helt javla tokig, for jag blev tokig och foralskad i den galna, underbara upplevelse. Bungy jumpet var ocksa allt det jag dromt om sen barnsben. Avsatsen, blicken i fjarran, "fly like a bird" sager killen som kontrollcheckar sakerhetsselen och ler, jag storflinar tillbaka, kanner den dar alskade kanslan nar adrenalinet borjar susa, rusa och nastintill explodera, skrattar och dyker ut i luften. Huvudstupa fall nerat och nerat annu mer, ser floden narma sig, vralar av ren skar lycka som sprudlar i kroppen och dras med ett ryck uppat igen, studsar lite och skrattar. Underbart ar bara fornamnet. 
.
Ska minsann inte glomma att ge den dar Sammy en himla massa cred med, da hon efter langt om lange tvekande tog sig i kragen och provade canyon swing hon med. Inte illa, inte illa alls! Mycket stolt over min lilla kamrat. Minns fortfarande nar vi i borjan av var vanskap var pa Aq-va-kul och Sam var for radd for att aka (den minimala) vattenrutschbanan. Den forandringen ni! Sa all heder at henne. 
.
Och ja, forlat mamma, for att jag utsatter dig for detta. Och ja, annu mer forlat till dig pappa, for du suckar sakerligen annu djupare an mor min nar du laser detta. Men, se det positivt: Jag lever fortfarande, glad och hel! Och dessutom kommer en fin liten dvd hem till er om 20 dagar av nar jag hoppar bungy - det blir val fint? :) 
.
Kramar!  

4 kommentarer:

  1. Haha, jag känner ju adrenalin bara när jag läser din text! Fasen vad coolt det låter! Och, typ, filmkväll med ditt bungyjump när båda är hemma igen?

    SvaraRadera
  2. Vi ser fram emot att ta emot denna lilla dvd. Och vi är så nöjda med EN dvd - det är alldeles tillräckligt. Men du har rätt - vi är glada att du är hel och lycklig!
    pussar och kramar

    SvaraRadera
  3. Du är ju inte kloooook söta kusin!!!
    Herregud vad kommer härnäst? Har du många upplevelser som du ska genomföra på denna resan? Det är ju tur att man får reda på allt efteråt när allt har gått bra och du är jättelycklig annars hade man väl haft ont i magen under dagarna ända tills du hade skrivit nästa gång!!
    Hur ska ni fira jul och nyår då? Kanske en lugn trip till Thailand? Tror jag vet några som hade blivit glada!!!

    Ha det bra kära kusin och var rädd om dig!!

    Kramar från kusin Lotta

    SvaraRadera
  4. Jag vill också se den dvd´n!!! Så coolt att du har gjort det!

    SvaraRadera