2011-06-17

Jag slåss mot väderkvarnar, för det är min passion

Jag vill skriva något klokt, jag vill påverka och förändra världen. 
Jag vill studera något bra, vill lyckas och se det jag skapat. 
Jag vill skapa toner på min gitarr och se ögon tåras och leenden skapas, till följd av det människor i min närhet hör. 
Jag vill se någon i ögonen och vara där, bara där, och känna något fullständigt. 
Jag vill bruka min hjärnas fulla kapacitet, och inte bara de 20 procent som sägs vara aktiva. 
Jag vill upptäcka en sanning ingen tidigare sett. 
Jag vill bota något som sades vara obtoligt. 
Jag vill känna fullständig lycka och förnöjelse, vill känna trygghet gro. 
Jag vill dansa genom natten och falla i sömn och höra ett annat hjärta slå. 

Så mycket ord. Vem vet egentligen vad man vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar