2011-06-19

Somliga säger att sångerna du gjorde var värdelösa, kanske det men dem var nånting att göra medan jag väntade

Denna nedräkning. Etthundra, nittionio, nittioåtta. nittiosju... Det känns att det kommer krypande, men trots det distanserat. Tills idag då jag visade min mor nedräkningen som tickar på min dator. Tick tack, tick tack. Oj, sade hon, med sorgsen uppsyn. Oj, tänkte jag och fick en klump i magen. En bra sådan, för det är precis det här jag vill. En nervös sådan, åtta månader är en lång tid. Med ett stänkt av sorg, för allt det jag i åtta månaders tid måste avstå. Men mest vaknade känslan av spänning och äventyr till liv, en låga som tänds, ökar stabilt i styrka tills det en dag urartar, då jag tar mina första steg på okänd mark. Om exakt nittiotre dagar.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar