2011-10-29

Ett litet smakprov pa var vardag

Nar man lever som vi gor, tva pers pa i snitt 7-10 kvadrat, ar det omojligt att inte paverkas av varandra pa dem mest markliga satt. Sam och jag har ibland sma (vanskapliga) "gral". Oftast da en historia skall fortaljas och jag gar upp i varv och pratar i ett, och Sammy skjuter in med sma andringar. Den dar tjejen har ett sa galet minne for detaljer. Hursom, ibland varierar vara minnesbilder. Da jag officiellt ar den med det daliga minnet (dock inte alltid) sa brukar det ungefar ga sahar: 
.
Cajsa: (drar historia i lite uppspelt ton)
Sammy: "Fast, riktigt sa var det ju inte..."
Cajsa: "Joho"
Sammy: "Naa..."
Cajsa: "Alltsa Sammy, bara for du i vanliga fall minns mest betyder det inte att du alltid har ratt!"
Sammy: "Na, jag kan ocksa ha fel. Men, det har jag inte!"
.
Sa segrar den lilla damen anda. Attans. (Men mest for att jag later henne vinna, saklart. For fel, det har man ju aldrig)
.
I fortsatt nonsensanda bjudes har en ordleksbild. Vad tycks? 

Palm + Kvist. Ha! 

Ps. Kara morbror, angaende tidigare lamnad kommentar, sa skall jag absolut halla utkik efter en tomterod sari i din storlek som du kan bara till jul. Det kan vara dags for en uppgradering dar!

1 kommentar:

  1. Haha aww,saknar era diskussioner! Fint rebus också! Puss!!!

    SvaraRadera